הזמן להשקעה ארוכת טווח – על התאוששותו של שוק הנדל”ן האמריקאי

מדד קייס-שילר, הקרוי על שמם של הפרופסורים קרל קייס ורוברט שילר, מהווה אינדיקטור יעיל למעקב אחר מחירי הנדל”ן למגורים בארצות הברית. בעקבות פרסומו האחרון של המדד לאחרונה, נרשמה בשוק האמריקאי אופטימיות זהירה שראוי לתת עליה את הדעת.

מאת: בארי בן זאב

הנתונים היבשים הצביעו על כך שבעת הפרסום האחרון, ירדו מחירי הבתים בשיעור הנמוך ביותר מאז שלהי 2010. בפרספקטיבה תקופתית מעט ארוכה יותר, ניתן להצביע על כך שבחמש השנים האחרונות אנו עדים לירידה של 35% בממוצע. יש להדגיש שבחלק מהאזורים שמעניינים את המשקיע הישראלי – הירידות אף הגיעו לשיעור של 50% או אפילו 60%. בין האזורים הללו ניתן למצוא את קליפורניה, פלורידה ולאס-וגאס אשר במדינת נבאדה. לשם השוואה, באזור ניו-יורק ירדו המחירים בשיעור ממוצע של כ – 25%.

צפו בידיעה מתוך Business Week:

משקיעים רבים, ובהם גם לא מעט ישראלים, ביקשו להשקיע בשוק האמריקאי כבר ב-2009 וב-2010 לאחר משבר הסאב-פריים ופשיטת הרגל של להמן ברדרס’, אשר במהלכם קיבלה ירידת המחירים תאוצה נוספת. עקב כך, ראוי לזכור כי רק בימים אלה מסיימים הבנקים האמריקאים את תהליך מימוש הנכסים המהווים בטחונות למשכנתאות, וזאת מבלי שהקצו משכנתאות חדשות בהיקף וברמה שיספקו את המשקיעים.

מרבית הסימנים מצביעים על כך שאנו קרובים לתחתית בכל הנוגע למחירי הבתים, וזאת למרות שקשה לדעת במפורש האם כבר הגענו אליה. כפי שניתן לראות בנקל מהממצאים שמשקף מדד קייס-שילר, ירידת המחירים בשנה האחרונה היא ברמה של אחוזים בודדים לעומת 2011. ביוני 2012 החלו להיבנות לא פחות מ-760,000 בתים, מספר גבוה יחסית להתחלות הבניה מאז פרוץ המשבר.

בשורה התחתונה, השנתיים הקרובות הן פרק הזמן המתאים ביותר להשקעה מניבה לטווח ארוך בשוק הנדל”ן האמריקאי, שכן גם אם לא הגענו לתחתית – לא צפויה ירידה נוספת של עשרות אחוזים. בה בעת, ולמרות העובדה כי הסימנים בשוק הנדל”ן אמריקאי מעודדים, הרי שהמצב הכלכלי הכללי גם לא תומך בתרחיש של עליית מחירים מהירה. ומכאן שהשקעות קצרות טווח הנן בבחינת הימור שרצוי להימנע ממנו.

שנתיים הם פרק זמן ממושך, אל נא לכם להימהר ולהיכנס באופן מיידי להרפתקה שתחחרטו עליה בשלב מאוחר יותר. חשבו על כלל המשתנים, התייעצו עם מומחים מנוסים הבקיאים בשוק הנדל”ן האמריקאי וקבלו את ההחלטה שלכם בצורה רגועה ומסודרת. הרווח כולו שלכם.

 / אין תגובות  / ב בלוג

הגב

האימייל לא יוצג באתר.

*